
در شکوفا، رشد و یادگیری تنها به کودکان محدود نمیشود. مربیان نیز در مسیر مداوم یادگیری، تأمل و رشد فردی و حرفهای قرار دارند. جلسات رشد حرفهای فرصتی هستند برای گفتوگو، بازاندیشی و یادگیری جمعی؛ جایی که تجربههای روزمرهی کلاس به بحث گذاشته میشوند و به پرسشهای تربیتی، روانشناختی و آموزشی در فضایی امن و مشارکتی پرداخته میشود.
این جلسات با کارگاهها یا دورههای آموزشی تربیت مربی متفاوتاند. هدف آنها «انتقال دانش» نیست، بلکه پرورش تفکر بازاندیشانه، تقویت بینش حرفهای و یادگیری از درون تجربههای واقعی است. در این فرایند، هر مربی نه فقط شنونده، بلکه پژوهشگرِ کار خود میشود؛ کسی که میآموزد عمیقتر ببیند و بیندیشد و حضور آگاهتری در کنار کودکان داشته باشد.